Ćwicz i bądź zdrowy

0
100

Na pewno chciałbyś być zdrowy. Na pewno chciałbyś dożyć przynajmniej osiemdziesięciu, a najlepiej stu i więcej lat. Sam wiek to jednak nie wszystko. Życzyłbyś sobie również tego, aby za kilkadziesiąt lat być niemalże tak samo sprawnym jak dziś, czyli móc sobie poradzić ze wszystkim samodzielnie. A o to już znacznie trudniej. O ile ludzie potrafią dożyć sędziwego wieku, tak zwykle w pewnym momencie życia wszystko zaczyna im dolegać, dlatego ostatecznie zaczynają coraz mniej się ruszać. Codzienna gimnastyka dla zdrowia stanie się twoim sekretem długowieczności. Musisz tylko rzeczywiście regularnie ją wykonywać. Największym problemem ludzi jest to, że zaczynają robić różne rzeczy, ale równie szybko o nich zapominają, a potem potrafią tylko narzekać na swoje zdrowie i złe samopoczucie.

Zdrowy sport

Sport jest natomiast jednym z lepszych zajęć dla każdego człowieka. Niezależnie od tego, ile masz teraz lat, spokojnie możesz zacząć go uprawiać właśnie teraz. W aktywności fizycznej najpiękniejsze jest to, że da się ją niesamowicie zróżnicować i dostosować do każdego. A nikt nie zmusza cię przecież do startowania w maratonach. Nie musisz też chodzić na siłownię, jeżeli niechętnie ćwiczysz przy innych i nie lubisz, gdy ktoś na ciebie patrzy podczas treningu. Dyscyplin sportowych jest już tak wiele, że nie dałoby się ich wszystkich wymienić w jednym tekście. A wciąż dołączają do nich kolejne! To już nie tylko bieganie i jazda na rowerze, ale też pole dance, windsurfing czy curling. Poszukaj więc takiej aktywności, która będzie ci sprawiać czystą radość. Przetestuj swoje siły w różnych sportach i zobacz, jaki najbardziej przypadnie ci do gustu. Nie musisz zresztą oddawać się w pełni wyłącznie jednej dyscyplinie. Tak naprawdę każdego dnia możesz postawić na zupełnie inny rodzaj aktywności – dzięki temu każdy kolejny trening stanie się nowym i emocjonującym przeżyciem.

A na pewno warto się ruszać

Codzienna gimnastyka dla zdrowia zapewni ci więcej korzyści od tych wszystkich kolorowych pigułek przepisywanych przez lekarzy. Zamiast więc po raz kolejny lecieć do apteki, tym razem wybierz się po prostu na basen. Każdy ruch, niezależnie od jego rodzaju, wspaniale mobilizuje organizm do działania. Zmusza do pracy ospałe i zesztywniałe mięśnie, o których już dawno zdążyłeś zapomnieć. Aktywność fizyczna jest też jednym z lepszych sposobów na poprawę samopoczucia, ponieważ już po godzinnym treningu w organizmie dochodzi do wyraźnego wyrzutu serotoniny, czyli hormonu szczęścia. Jeżeli będziesz ćwiczyć, zadbasz zarówno o swoje zdrowie, jak i o swój stan psychiczny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here