Własna działalność gospodarcza – porady ogólne

0
123

Od rodzaju przedsiębiorstwa, które chcemy założyć, zależy, jak będzie wyglądało dalsze prowadzenie działalności. Jest jednak kilka punktów wspólnych, które dotyczą każdej nowopowstałej firmy.
Pierwszym takim mianownikiem jest zarejestrowanie się w CEIDG. Rejestracja nie dotyczy jedynie wtedy, kiedy prowadzimy działalność gospodarczą nierejestrowaną.
Ważnym aspektem działania firmy jest posiadanie i utrzymanie strony internetowej.

Czy jest to rzecz potrzebna dla każdego przedsiębiorstwa?

Zależy od jego charakteru- sklep internetowy powinien mieć jakąś platformę, na której może się oprzeć, a mały, lokalny sklep tego nie potrzebuje, gdyż z ich usług korzystają jedynie osoby zamieszkujące daną okolicę. W tym przypadku wystarczy fanpage na Facebooku i darmowa wizytówka Google.
Rozważmy przypadki, w których przyda się posiadanie strony internetowej- możemy komuś zapłacić za nią albo zrobić sami. Pierwsza opcja jest bardzo opłacalna wtedy, gdy nam się spieszy, ale postawienie strony nie jest wcale aż tak tanie- za najprostszą zapłacimy powyżej 500 zł.
Inną sprawą jest samodzielne założenie strony. Wtedy nic się nie płaci. Trzeba tylko dobrać odpowiedniego dostawcę hostingu oraz domeny, który ma cennik przystosowany do naszych kieszeni. Robiąc od podstaw stronę, musimy nauczyć się kilku rzeczy.
Ile tworzenie strony nam zajmie, zależy, na ile jesteśmy obeznani z Internetem. Jeśli niezbyt dużo siedzimy, to będzie to znacznie trudniejsze. Dla pocieszenia- do tworzenia strony mamy odpowiednie wtyczki na niektórych CMS-ach (systemach tworzenia treści), które jeszcze bardziej ułatwią nam sprawę.

Kolejnym aspektem jest reklama

Z tym też może być różnie- wystarczyć może tabliczka oznajmiająca, że tu znajduje się sklep. W kampaniach internetowych jest to trudniejsze- można dobrze zoptymalizować stronę internetową pod kątem wyszukiwarek, co jest darmowe, ale da efekt rozłożony w czasie lub zapłacić za kampanię, która wypromuje naszą stronę od razu.
W sytuacjach, w których prowadzimy działalność na miejscu, z pewnością przyda się wizytówka Google. Jest ona całkowicie darmowa.
Na co należy uważać?
Na oszustów. Doskonale pamiętam początki własnej działalności i nieraz otrzymywałam telefony ze świetną ofertą na wizytówkę Google za 400 zł/rocznie (a jest ona darmowa), listy z rozmaitych firm proponujących wpis do baz danych (a ich skrót był dziwnie podobny do CEIDG), lub ofertę z jednej z firm, dotyczącej reklamy mojej działalności na ich stronie internetowej (a nawet nie wiedziałam, że tam ona była). Jako osoba doświadczona, wszelkie rozmowy ucinałabym jednym, krótkim słowem- „nie”. W przypadku niezrozumienia tego słowa można zagrozić prokuratorem, jeżeli telefony z jednej firmy zdarzają się często.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here